Toimitusjohtajan Kiitos – Uusi suunta
Vuosi 2024 on ollut varsin vaiherikas EasyOpp:ille. Aiempi EasyOpp liiketoiminnasta vastannut yhtiö ajautui talousvaikeuksiin ja lopulta konkurssiin. Konkurssitilanteessa meille oli tärkeää huolehtia palveluiden jatkuvuudesta, ja päätimme ottaa vastuun palveluiden ylläpidosta omalla riskillämme jo ennen varmuutta liiketoimintakaupasta. Lokakuussa 2024 meistä tuli virallisesti EasyOpp Oy – uusi yhtiö, uusilla taustavoimilla, joka kuitenkin jatkaa alkuperäisen mission parissa: luoden arvoa kuljetusyrityksille arkea sujuvoittavien ja liiketoiminnan tehokkuutta parantavien ohjelmistoratkaisujen avulla.
Haluan heti alkuun kiittää asiakkaitamme kärsivällisyydestä tämän vuoden aikana. Suuret muutokset, kuin myös palvelujen kehittäminen ja uusien ominaisuuksien tuominen, vievät aikaa, mutta niiden vaikutukset kantavat pitkälle tulevaisuuteen. Tämä kärsivällisyys on mahdollistanut kehittymisemme ja antaa meille entistä paremman pohjan jatkaa.
Vuoden 2024 aikana olemme kehittäneet työajanseurantaratkaisuamme vastaamaan yhä paremmin kuljetusyritysten tarpeisiin. Alkuvuodesta lanseeraamamme työajan automatiikka on kehitystyön myötä vakiintunut keskeiseksi osaksi ohjelmistoamme, tuoden asiakkaillemme tehokkuutta ja ajansäästöä arjen prosesseihin. Vastaavasti jo vuonna 2023 lanseerattu TES-tulkintaominaisuus on saavuttanut korkean kypsyysasteen, mikä on mahdollistanut sen saumattoman toiminnan ilman merkittäviä lisäyksiä vuoden 2024 jälkipuoliskolla. Yhdessä TES-laskenta ja työajan automatiikka tarjoavat kattavan ja joustavan lisän työajanseurantaohjelmistoomme. Markkinoilta saamamme palaute vahvistaa, että tuotteellemme on kysyntää – tilauskantamme on jatkanut odotettua parempaa kasvua.
Vuosi 2025 tulee olemaan merkityksellinen. Tulemme tehostamaan ja parantamaan sisäisiä toimintatapojamme sekä luomaan yhä lisää arvoa asiakkaillemme tunnistamillamme keinoilla. Kilpailukentässä erottaudumme entistä vahvemmin kokonaisvaltaisen palvelumme ja kehittyvän tuotteen avulla, tavoitellen päämääräämme kuljetusliikkeiden arjen sujuvoittamisesta – ”iisistä operaatiosta”. Tulevana vuonna julkaisemme uuden ominaisuuspaketin tilausten hallintaan (H1/2025), parannamme tuotteemme käytettävyyttä erityisesti kuljettajan mobiilisovelluksessa ja tuomme markkinoille uusia raportointityökaluja, kuten toivotun asiakaskohtaisen CO2-raportoinnin. Lisäksi lanseeraamme uuden työvuorosuunnitteluratkaisun vuoden 2025 aikana.
Vaikka lähestyn tässä tekstissä liiketoimintaa tuotelähtöisesti, ohjaa tekemistämme vahvasti asiakaslähtöisyys. Nykyiset asiakkaamme ovat liiketoimintamme perusta, ja tämä näkyy vahvasti tulevissa panostuksissamme. Haluamme kuulla aktiivisesti asiakkaidemme toiveita kehittääksemme tuotteitamme ja myös asiakastyytyväisyyden mittaaminen on tänä vuonna vakiinnutettu osaksi toimintatapojamme. Asiakaspalvelussa keskitymme jatkossakin tarjoamaan erinomaisen asiakaskokemuksen ihmisläheisellä otteella.
Olemme ottaneet tämän vuoden aikana merkittäviä askeleita vahvistaaksemme yhtiömme taloudellista asemaa ja varmistaaksemme sen vakaan toiminnan myös tulevaisuudessa. Korostaaksemme asemaamme luotettavana kumppanina ja palveluntarjoajana tulemme julkaisemaan tilinpäätöksen verkkosivuillamme alkuvuonna 2025.
Vaiherikkaan vuoden päätteeksi haluan kiittää asiakkaitamme, yhteistyökumppaneitamme, työntekijöitämme ja kaikkia, jotka ovat olleet mukana matkassamme. Kiitos luottamuksestanne ja tuestanne. Toivotan samalla rauhallista joulunaikaa ja menestyksekästä uutta vuotta!
Lämpimin terveisin,
Tommi Kaipainen
Toimitusjohtaja, EasyOpp Oy