Blog

Toimitusjohtajan katsaus 04/2025

Hei, 

Vuosi 2025 on alkanut vauhdilla ja ensimmäinen kvartaali on jo takana. Meillä EasyOppilla on ollut monta rautaa tulessa ja ajattelinkin päivittää kuulumisiamme uuden toimitusjohtajan katsauksen muodossa.  

Aloitetaan heti yrityksen taloudellisesta tilanteesta, mikä varmasti kiinnostaa, sillä kohta pääsemme julkaisemaan lupaamani luvut vuoden 2024 liiketoiminnan osalta. Vuoden 2024 taloudellisen raportoinnin osalta yhtiömme tilikausi oli kuuden kuukauden pituinen, aiemmin tiedottamastamme liiketoimintakaupasta johtuen. Saimme kuitenkin liiketoiminnan nopeasti jaloilleen vaikka konkurssipesän kanssa käydyt neuvottelut olivat hyvin polveilevat päättyen marraskuussa -24. Teimme vuonna 2024 uutta kauppaa 719 532 EUR edestä, joka tuotti meille noin 239 844 EUR ARR:a ( Annual Recurring Revenue). Olemme suoritukseen varsin tyytyväisiä ja olemme pystyneet parantamaan vauhtia merkittävästi vuoden 2025 aikana. Yhtiön kulurakenteen suurimmat erät ovat maksut ulkopuolisille kuten Maponille laitteista ja heidän palvelun käytöstä. Maksamme myös niiden asiakkaiden Mapon kulut, jotka ovat Heimatec Oy aikaisia faktorointeja, joista emme saa EasyOpp Oy:lle yhtään tuloja emmekä kirjaa liikevaihtoa. Toinen suuri erä tuloslaskelmassa ohjelmistoyhtiöllä on henkilöstö. Haluamme tarjota laadukasta palvelua ja samalla kehittää ja parantaa sitä. Tuloksen osalta tulemme olemaan suunnitellusti tappiollisia vielä tämän vuoden, kassavirran kuitenkin kääntyessä positiiviseksi kohti loppuvuotta. 

Mitä tarkoittaa vauhdikas alkuvuosi? Se tarkoittaa yhä vahvaa kasvua myynnin osalta: helmikuussa teimme uuden myyntiennätyksemme 74 952 EUR uutta ARR:ä. Markkinoilta saamamme palaute vahvistaa, että palvelullemme on kysyntää.  

Vauhdikkuus ilmenee myös tuotekehityksessä. Olemme julkaisseet paljon pieniä päivityksiä työajan palveluumme alkuvuoden aikana. Näillä päivityksillä olemme parantaneet palvelun käytettävyyttä ja taipuisuutta erilaisiin asiakastarpeisiin. Kiitän tässä kohdin jo erikseen aktiivisia asiakkaitamme, joiden palaute on ollut korvaamatonta uusien ominaisuuksien kehittämisessä. 

Suurin osa tuotekehityspanostuksesta kohdistuu tällä hetkellä uuteen tarjoamaan. Tilausten hallinnan kokonaisuus on edennyt ensimmäiselle asiakkaalle pilottiin. Huhtikuussa laajennamme sen käyttöä nykyisten asiakkaiden kanssa. Tämän hetkisen arvion mukaan toukokuussa julkaisemme ominaisuuden kaikkien saataville. Asiakaskohtaisen CO2-päästöraportoinnin osalta olemme edenneet hyvin. Julkaisemme raportoinnin tuotantokäyttöön Q2/25 aikana. Työvuorosuunnittelun toteutuksen osalta olemme juuri aloittaneet käyttöliittymän ja tietokantarakenteen suunnittelun. Olemme tätä ennen käyneet useita keskusteluja eri asiakkaiden kanssa heidän tarpeistaan sekä nykyisten ratkaisuiden puutteista. Työvuorosuunnittelu tuodaan valituille pilottiasiakkaille käyttöön ennen juhannusta.  

Uskomme, että edellä mainittujen ominaisuuksien myötä pystymme parantamaan asiakasyritystemme liiketoimintaa ja helpottamaan käyttäjiemme arkea merkittävästi. Teemme sisäisesti kovasti töitä näiden tavoitteiden eteen ja keskustelemme aktiivisten asiakkaidemme kanssa kehityksen suunnasta ja validoimme ratkaisuja.  

Jälleen kerran asiakaskuntaamme, motivoitunutta henkilöstöämme ja yhteistyökumppaneitamme kiittäen – eteenpäin.  

 

Lämpimin terveisin,
Tommi Kaipainen
Toimitusjohtaja, EasyOpp Oy 

Related posts

Scroll to Top
EasyOpp

EasyOpp

Vastaamme yleensä tunnin sisään.

Vastaamme arkisin 09-18 välillä

EasyOpp
Moikka! Tarvitsetko lisätietoa palveluistamme? Ota yhteyttä ja kartoitamme teille sopivimman kokonaisratkaisun.
Whatsapp Ota yhteyttä myyntitiimme